Superkomputery

Disney korzysta z superkomputera przy renderowaniu swoich filmów

Każdy lubi filmy Disneya. Nieśmiertelna myszka Miki, pies Pluto czy Goofy to już klasyka postaci animowanych. Jednak wytwórnia generuje również inne bajki, które bawią zarówno dzieci, jak i dorosłych. Samoloty, Ralph Demolka, Wall-e, Uniwersytet potworny .. to przykładowe tytuły, które nas bawiły. Firma dba o coraz lepszą jakość swoich produkcji, zatrudnia więc zdolnych grafików i … superkomputery.

Przygotowywany film animowany Big Hero 6 to prawdopodobnie produkcja z największym budżet w historii tej wytwórni. Każda część filmu stanowi zderzenie wirtualnych światów. Przy pomocy komputera połączono animację ze światem realnym opierając się na rzeczywistym mieście – San Francisco. Na potrzeby filmu przygotowano specjalne oprogramowanie Hyperion, które zapewniało między innymi odpowiedni dobór oświetlenia, a jest to tylko jedno z trzech tuzinów narzędzi studyjnych jakie wykorzystano by przenieść zrobotyzowany świat San Fransokyo do realnego świata.

Big Hero 6

Niektóre, jak I like Tonic Program zostały stworzone tylko w jednym celu – w tym przypadku do pokazania splątanych włosów Rapunzel. Jednak to właśnie Hyperion jest najbardziej zaawansowanym programem. I najbardziej wymagającym jeśli chodzi o moc obliczeniową. Program jest symulatorem globalnego oświetlenia, który wykonuje bardzo skomplikowane obliczenia. Dzięki niemu animatorzy zostali zwolnieni z czasochłonnych prac związanych z animowaniem oświetlenia nie tylko głównych postaci, ale i pozostałych przedmiotów, które były oświetlane tzw. światłem pośrednim – odbitym. Według Andy Hendricksona film jest tak skomplikowany, że ludzie nie byliby w stanie właściwie obsłużyć jego złożoności.

Aby to wszystko wyliczyć, Hyperion działał na czterech superkomputerach w różnych lokalizacjach angażując jednocześnie 55.000 rdzeni. Na potrzeby Hyperiona przygotowano kolejne narzędzie – program o nazwie Coda – którego zadaniem było zarządzanie klasterem superkomputerów.
I teraz trochę statystyk dla zobrazowania wymagań wydajnościowych:
San Fransokyo zawiera:

  • 83 000 budynków
  • 260 000 drzew
  • 215 000 ulic
  • 100 000 pojazdów
  • tysiące statystów tworzących tłumy w budynkach i na ulicach

Hyperion może renderować to wszystko od podstaw co 10 dni. I który grafik nie chciałby mieć dostępu do takiego narzędzia?





Źródło:
http://www.blogotech.eu/
https://www.youtube.com/
https://storify.com/ellardent/tweetnotes-big-hero-6